Nieuws

22
mei
2012
Dal Segno

Klantwaarde maken? Stop met saneren en start met anticiperen


In het huidige economische klimaat hebben veel organisaties het moeilijk. Er wordt minder omgezet, de winst neemt af en dus wordt besloten om kosten te gaan besparen en uitgaven te beperken. Maar hoe zorg je ervoor dat de organisatie effectief blijft?Saneren betekent ‘weer gezond maken’ en richt zich veelal op het realiseren van een financieel betere positie door kostenbesparingen. Deze besparingen worden vervolgens gerealiseerd door inkrimpen en reorganiseren .  De kaasschaaf-methode wordt toegepast en de pijn wordt verdeeld over de hele organisatie.  Er wordt van binnen naar buiten gekeken.

In economisch mindere tijden moet juist de klant centraal staan. Organisaties zouden moeten anticiperen:  nu actie ondernemen met het oog op de toekomst. Ik zeg: schrap rigoureus die activiteiten die onvoldoende waarde toevoegen voor de organisatie en de klant. Bespaar je die moeite en kosten en richt je als organisatie op de  klantwaardevolle activiteiten. Bouw deze activiteiten  zoveel mogelijk uit  om daarmee de resultaten en klanttevredenheid te verbeteren.

Indien zowel het belang van de organisatie als van de klant wordt gediend en in balans zijn, dan wordt klantwaarde gemaakt.


Tags: anticiperen, Klanttevredenheid, klantwaarde, klantwaardevolle, saneren,
 
Logo Header Menu