Propositie ontwikkeling

“Ik weet dat de helft van mijn reclamebudget weggegooid geld is. Het probleem
is dat ik alleen niet weet welke helft.” –  W.H. Lever (één van de grondleggers van Unilever)

Propositie ontwikkeling

Propositie ontwikkeling v0.2

Onze adviseurs ontwikkelden proposities voor

Alfam Mazda

Tooling voor waarde creatie

Creative challenge

Geweldige oplossingen liggen vaak binnen handbereik. “Waarom heb ik dat zelf niet bedacht….” heeft iedereen wel eens gedacht. In de aanpak ‘Creative challenge’ worden traditionele uitgangspunten ter discussie gesteld door mensen uit hun dagelijkse denkpatroon te halen. Industrieel ontwerp staat aan de basis.

Waardepropositie canvas

Het waarde propositie Canvas van Osterwalder is een ideale aanvulling op de creative challenge omdat het structuur aanbrengt in creativiteit. In de value map wordt beschreven hoe met nieuwe ideeen waarde gecreerd kan worden. Dit wordt getoetst op het klantprofiel, de weergave van het begrip van de klant.

Prototyping

Bouwen van een studiemodel om meer te ontdekken over de wenselijkheid, haalbaarheid en levensvatbaarheid van een nieuwe oplossing. Fysiek ontwerp staat aan de basis vaak met een iteratieslag in het waarde propositie canvas.

Denkhoeden van de Bono

Verzamelen van feedback over ideeen, waardeproposities en het businessmodel met als doel te begrijpen wat goed en slecht is aan ideen en hoe deze verbeterd kunnen worden. Dit is een efficiente werkwijze waarin persoonlijke voorkeuren en wensen niet leidend worden in het keuzeproces.

Test- en leer-kaarten

Verzamelen van feedback over ideeen, waardeproposities en het businessmodel met als doel te begrijpen wat goed en slecht is aan ideen en hoe deze verbeterd kunnen worden. Dit is een efficiente werkwijze waarin persoonlijke voorkeuren en wensen niet leidend worden in het keuzeproces.

Business Model Canvas

NTB

Logo Header Menu