Bediening

“Elk contact met de organisatie is een bewust of onbewust ‘moment voor evaluatie.” – Zemke

Klantverwachting: ratio + klantbeleving

Uw klantwaardestrategie werpt pas zijn vruchten af wanneer deze is uitgewerkt in passende klantbediening of klantproposities: hoe wordt het product of dienst aangeboden aan uw klanten en welke prijs staat daar tegenover? Elk klantsegment vereist een specifieke benadering en heeft daarom een eigen bedieningsconcept nodig. Vervolgens vertalen we de verschillende benaderingswijzen naar het klantcontact binnen uw mix van kanalen voor een consistente klantbeleving.

De beleving van klanten wordt sterk beïnvloed door de verwachting die de klant heeft van de organisatie. En uiteraard door de directe of indirecte wisselwerking met de organisatie. Om een positieve indruk te maken moet de klantbeleving minimaal voldoen aan de verwachting of liever nog, deze overtreffen. Klantgerichte organisaties slagen erin de waarde vóór de klant en de waarde voor de organisatie succesvol te vertalen in hun bedieningsconcepten. De waardering van de klant voor uw organisatie wordt in de bediening (of uitvoering) bepaald!

shutterstock_140564413

Dal Segno voegt waarde toe

Dal Segno voegt waarde toe aan uw klantbediening en het klantcontact. Wij helpen u antwoord te geven op bedieningsvraagstukken als:

  • Wat zijn de basisbehoeften van uw klanten en waar kunt u nog verrassen?
  • Hoe vertaalt u de klantbelofte op de juiste manier in de klantreis?
  • Hoe kunt u de klantbeleving verbeteren?
  • Wat is er voor nodig de beleving van klanten aan te laten sluiten bij uw verwachtingen?
  • Hoe kunt u innoveren  in de klantreis maar tegelijkertijd ook het rendement verbeteren?
  • Welke aanpassingen kunt u het beste maken aan uw verdienmodel en pricing?
  • Welke aanpassingen zijn benodigd voor een multichannel of omnichannel inrichting van uw bedieningsconcepten?
  • Welke keuzes dienen gemaakt te worden voor kanaalinrichting naar aanleiding van segmentatie?
  • Hoe kunt u  nieuwe klantinzichten vertalen naar renderende activiteiten?
  • Hoe zet u de verschillende communicatiekanalen het meest effectief in?

Onze bedieningscasus bij Nationale-Nederlanden Bank

Onze bedieningscasus bij Philips Lighting

Kernwoorden & instrumenten

Logo Header Menu