Organisatie

“Er is maar één baas, namelijk de klant! En hij kan iedereen in de organisatie van hoog tot laag ontslaan. Gewoon door zijn geld ergens anders uit te geven.” – Sam Walton, Wal-Mart

In een klantgerichte organisatie is de klant van iedereen

Om aan de verwachting van de klant te voldoen of om deze te overtreffen moet er effectief en efficiënt samen worden gewerkt in uw organisatie. Regievoering over de keten van functies is noodzakelijk om te kunnen leveren wat beloofd is. Uw medewerkers zijn de spil in de waardecreatie naar uw klanten, uw organisatie en henzelf.

De klantgerichte organisatie kent loyale klanten, betrouwbare producten, minimale verspilling, doorlopende procesverbetering en betrokken medewerkers. Om medewerkers aan het stuur te zetten is overtuiging, vertrouwen en regie nodig. Medewerkers kunnen klantloyaliteit maken of breken in het bewuste of onbewuste klantcontact. Het samenspel tussen mens, functie, proces en systeem bepaalt uiteindelijk of uw organisatie in staat is om foutloos en tegen redelijke kosten te voldoen aan de verwachtingen van uw klanten. Uw klantgerichte organisatie is gezond wanneer er een balans is tussen de gewenste bediening en de daarbij horende kosten.

shutterstock_140370070

Dal Segno voegt waarde toe

Dal Segno voegt waarde toe aan uw organisatie-inrichting. Wij helpen u antwoord te geven op inrichtingsvraagstukken als:

  • Hoe klantgericht is uw organisatie?
  • Hoe stelt u de klant centraal, op de cruciale momenten voor uw klanten?
  • Waarom wordt uw organisatie door klanten niet zo ervaren als u wenst?
  • Hoe verkrijgt u een gezonde balans tussen klantgerichtheid en winstgevendheid?
  • Hoe kunnen klantketens het meest efficiënt en effectief ingericht worden?
  • Hoe implementeert u een integraal klantbeeld?
  • Hoe kan de betrokkenheid met uw klanten door medewerkers worden vergroot?
  • Welke contactmomenten zijn cruciaal voor uw klanten?
  • Op welke contactmomenten kan uw organisatie excelleren?
  • Hoe vertaalt u klantgericht werken naar het klantcontact?
  • Hoe optimaliseert u het klantcontact?

Onze organisatiecasus bij Nationale-Nederlanden Bank

Onze organisatiecasus bij Gemeente Westland

Kernwoorden & instrumenten

Logo Header Menu