Strategie

“Uw klanten zijn een essentieel onderdeel van de strategie; zij zijn immers de levensader van uw organisatie.” – Dal Segno

Uw klant in het hart van uw strategie

Een succesvolle klantwaardestrategie start met het beantwoorden van de vraag hoe de waarde voor de klant gecreëerd wordt. Wil de klant een boor of een gat in de muur? En die waarde zit niet alleen in het tastbare of rationele maar zit ook in de waarde die de klant hecht aan de relatie met zijn leverancier en het product. En tenslotte in de waardering die zijn/haar omgeving uitspreekt voor het feit dat hij/zij het product of dienst gebruikt.

Klantwaarde bestaat uit de waarde die u aan uw klanten wilt leveren ten opzichte van de waarde die uw klanten vertegenwoordigen. Het (h)erkennen van deze balans is noodzakelijk, zeker in een competitieve markt. Kennis van ontwikkelingen en bewegingen van uw markt, branche en concurrenten zijn cruciaal.

klantwaarde sturing shutterstock_168310802

Dal Segno voegt waarde toe

Dal Segno voegt waarde toe aan uw klantwaardestrategie. Wij helpen u antwoord te geven op strategische vraagstukken als:

  • Op welke trends zouden we moeten inspelen (en welke juist niet)?
  • Hoe onderscheidt u zich van uw concurrenten?
  • Welke elementen van uw proposities zijn essentieel en onderscheidend voor uw klanten en welke prijselementen horen daarbij?
  • Welke kenmerken kunnen de clustering vormen van uw klanten?
  • Hoe kan klantsegmentatie succesvol worden ingezet?
  • Welk rendement kan worden verwacht bij de verschillende klantsegmenten en/of proposities?

Onze strategiecasus bij Alfam Consumer Credit

Onze strategiecasus bij een dienstverlener in de verzekeringsbranche

Kernwoorden & instrumenten

  • Consumententrends
  • Concurrentieanalyse
  • Brancheanalyse
  • Klantanalyse
  • Klantsegmentatie
  • Klantcentralisatie
  • Klantwaardeberekening
  • Rendementsberekening
  • Propositieanalyse
  • Propositie-ontwikkeling
  • Marketingplanning

Logo Header Menu